Impressive service based on customer focus
Impressive service based on customer focus
Impressive service based on customer focus (Customer Centric) done by Dr. Malee Dhammasiri and Aj. Thungthong Chatchaivet of the Faculty of Business Administration, St Teresa International University.
From Academic service to staffs of Do Home Company about impressive service based on customer focus on March 2013, the conclusion of important knowledge is
Customer service principle that service provider must focus on 3 aspects as follows:
- Listen. Must listen to the need of customers.
- Acknowledge. Must know what the customer wants.
- Take action. Implement according to the need of customers.
Using words that express the manners create the impression, polite speaking, clam, not taking the bait and service mind.
Finally, if you cannot solve the problem, the administrator must be responsible for empowerment and closing interaction positively.
การบริการที่ประทับใจเน้นลูกค้าเป็นสำคัญ (Customer Focus)
ดร.มาลี ธรรมศิริ
อาจารย์ ถุงทอง ฉัตรชัยเวร
อาจารย์ ภัทรนฤน ฉัตรชัยเวช
จากการให้บริการวิชาการแก่พนักงาน บริษัท Do Home เรื่อง การบริการที่ประทับใจ เน้นลูกค้าเป็นสำคัญ สรุปประเด็นความรู้ที่สำคัญ คือ
หลักการดูแลลูกค้า เป็นสิ่งสำคัญที่ผู้ให้บริการต้องยึดหลัก 3 ประการ คือ
1.Listen ต้องรับฟังความต้องการของลูกค้าก่อน
2.Acknowledge ต้องรับทราบว่าลูกค้าต้องการอะไร
3.Take action ดำเนินการตามความต้องการของลูกค้า
สิ่งสำคัญการใช้คำพูด มรรยาทที่แสดงออกต้องนุ่มนวลให้เกิดความประทับใจ พูดจาสุภาพ มีความนิ่ง ไม่โต้ตอบ (not taking a bait) มีจิตในบริการ (Service mind)
สุดท้ายถ้าไม่สามารถแก้ปัญหาได้ ผู้บริหารต้องมีความรับผิดชอบ Empowerment และ Clossing interaction Positively